| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Mon Jul 19, 2010 15:56 Post subject: Horus Heresy |
|
|
heb vandaag de nieuwe versie gekocht; had de ouwe al (net als battle for armageddon), maar ben heel blij dat ik die meier uitgegeven heb. Het spelsysteem blijkt totaal vernieuwd, geen dice meer.... dat wordt even wennen dus, zijn vervangen door 8 card decks, van events tot bombardment en (hero-)combat decks, vaak in twee kleuren (impies en chaos) Combat & movement gebeurt door spelen van kaarten. De heroes (emperor, horus, zooi primarchs en wat andere) zijn cardboard cutouts op voetje, maar de rest van de poppen zijn tof, marines, thunderhawks (nieuw in deze versie), titans, daemons, custodes, allemaal erg leuk gedaan.
En dan het leukste nieuwtje: deze versie heeft maar liefst 6 scenario's!!!
variatie dus....
http://www.fantasyflightgames.com/edge_minisite.asp?eidm=98&enmi=Horus%20Heresy _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Tue Jul 27, 2010 22:05 Post subject: |
|
|
en ik heb net m'n eerste 2 potjes tegen Cyrus gespeeld ( 2x oefenscenario ik aldoor met imps en hij met chaos),en het was vet kicken!! heel tactisch spel, je moet goed nadenken over wat je wanneer en waar doet, de chaos speler heeft de klok aardig tegen, en het event deck zorgt voor wat leuke random shit tussendoor. Ik heb ze allebei gewonnen op tijd (=einde vd initiative track bereikt) maar stond er op zich beide keren niet super slecht voor, wist aardig de angel uit z'n titan, daemon, marine en andere hordes te halen door steeds speldeprikken uit te delen. En de eerste keer ben ik zowaar de fluff trouw gebleven en met de emperor en z'n custodes naar de catacombs van Horus' flagship geteleporteerd, waarop Horus meteen de benen nam naar terra...
Eerste keer is best verwarrend, veel opzoeken, maar als je het eenmaal door hebt gaat het prima :eerste spel duurde ruim 4 uur, tweede hebben we in tweeënhalf uur erdoor geramd. redelijk snelle verbetering, zou ik zeggen. Hoge prijs is begrijpelijk gezien hoeveelheid mooie poppen en tof uitziend bord met al die muren, aanrader! _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Thu Jul 29, 2010 12:34 Post subject: |
|
|
gisteren bleek Cyrus gebeten door het heresy virus; we hebben het tweede scenario gedaan; zelfde regels als eerste, alleen met zelf bepaalde deployment. Ik leek het prima te doen, de muren van het paleis hielden zo'n beetje alle chaos rakkers tegen, dus kwam Horus zelf het maar proberen. En toen werd ik dus overmoedig en dacht hem wel effe te verslaan, maar vergat bij de onvermijdelijke tegenaanval op tijd te retreaten. Was notabene zijn laatste kans voor ik op tijd zou winnen, lukt het hem de Emperor te vermoorden!
tja, en toen had ik dus verloren....
Maar goed, nog steeds een errug tof spel dus.....
Kan niet wachten op de volgende... _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Sun Aug 01, 2010 22:51 Post subject: |
|
|
we hebben nu 5 van de 6 scenarios gehad, kunnen ons een aardig beeld vormen van hoe dat zal gaan, dus tijd voor een eindoordeel:
leuk spel, mooie poppen, hoog tactische gehalte, maakt het tot nog toe iedere keer zeer spannend. En twee man is makkelijker geregeld dan drie of meer...
Enige minpunten zijn dat de regels beetje erg uitvoerig beschreven worden, zo zijn retreat en rout bijna hetzelfde, maar toch wordt het de tweede keer uitvoerig woord voor woord herhaald. Wat we ook vaag vinden (en cyrus tot z'n credit weigert te doen) is dat je regeltechnisch gewoon twee titans (movement 2) onder je thunderhawk mag hangen en dan 5 vakjes mag transporten
maar los hiervan, aanrader voor de liefhebbers van tactische spelletjes dus! _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
cyrus +++ MOD +++

|
Posted: Mon Aug 02, 2010 09:04 Post subject: |
|
|
Dit spel kicked ass!!! Super wrede shit. En inderdaad titans kunnen niet in thunderhawks... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Pea

Joined: 10 Apr 2006 Posts: 274 Location: Spijkenix... Tis niet anders.
|
Posted: Tue Aug 03, 2010 23:20 Post subject: |
|
|
Daarnaast kun je volgens mij Titans, Tanks en Thunderhawks gewoon naar de Vengegeful Spirit verplaatsen. Van Thunderhawks zou je nog kunnen zeggen dat ze dan om het schip heenvliegen en de boel beschieten maar Titans en Tanks?
Verder is het gewoon een supervet spel. Zoveel tactische opties... Echt heel goed gemaakt. _________________ Blegh |
|
| Back to top |
|
 |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Wed Aug 04, 2010 01:50 Post subject: |
|
|
ja he? nog vager is dat titans dus wel maar heroes niet in die thunderhawk mogen... maar BOEIUH!! Te leuk om daar lang over door te zeuren... En nu maar hopen dat ze doom of the eldar en battle for armageddon ook gaan doen...
| Pea wrote: | Van Thunderhawks zou je nog kunnen zeggen dat ze dan om het schip heenvliegen en de boel beschieten maar Titans en Tanks?
|
Ze kunnen misschien in de landing bay fire support leveren, en die vengeful spirit scheen wel erg groot te zijn, misschien passen de tanks gewoon door de gangen...  _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
cyrus +++ MOD +++

|
Posted: Wed Aug 04, 2010 09:26 Post subject: |
|
|
dat heroes niet in de thunderhawk kunnen vind ik ook wel nep... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
cyrus +++ MOD +++

|
Posted: Fri Aug 13, 2010 12:07 Post subject: |
|
|
bazenspel...
Ey willor, in co-existing battles mag je toch niet wegrennen. Staat in de FAQ... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Fri Aug 13, 2010 17:48 Post subject: |
|
|
oeps....  _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Sat Aug 21, 2010 15:43 Post subject: |
|
|
Heb weer iets door dat we fout deden... ehmmm durf het bijna niet te zeggen thunderhawks mogen hetzelfde als jagatai en z'n rakkers: 3 vakjes ernaast vliegen en mee knokken. Mag alleen niet bij coexistence, vandaar dat we in de war raakten. Normale coexistence doen ze wel degelijk mee! Bidibidi.... vandaar dat chaos zo moeilijk leek... _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
|