| View previous topic :: View next topic |
| kan een anti-psyker save tegen daemon possession worden gebruikt? |
| ja |
|
12% |
[ 1 ] |
| nee |
|
87% |
[ 7 ] |
|
| Total Votes : 8 |
|
| Author |
Message |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Tue May 18, 2010 10:16 Post subject: daemon summoning |
|
|
Zarc kwam gister met een leuk verzonnen uitleg van een regel. In apocalypse reload staat een daemon asset "major possession" waarbij een greater daemon uit een enemy character komt. Volgens zarc is dat iets psychic, en mag hij daar de anti-alle-magic save van 1 van z'n space wolf characters gebruiken. Volgens mij is het gewoon iets dat uit reserve komt, en al mag het fluffwise een "magisch" wezen zijn, ruleswise heeft ie volgens mij gewoon pech.
Wat vinden jullie? is zarc een baard aan het zijn of heeft ie een punt? _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
cyrus +++ MOD +++

|
Posted: Tue May 18, 2010 12:50 Post subject: |
|
|
ik kan hier pas antwoord op geven als ik beide entries heb gelezen... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
zarc
|
Posted: Tue May 18, 2010 14:26 Post subject: |
|
|
mja vraag is simpel: is een posession van een caracter is psycics (of hoe je dat schrijft) of niet.
IMHO is als je possesed wordt dat je geest uit je lichaam verdrevcen wordt. geest-----psychisch?
DAT is wat ik beweer, niets meer niets minder. _________________ 2008 quote of the year:
Snarf on a secret meeting:
Spongebeard!
Hij woont in een aNNanas diep in de.....Jungle |
|
| Back to top |
|
 |
Wimpie

|
Posted: Tue May 18, 2010 21:08 Post subject: |
|
|
moet je er een psychic test voor doen (je weet wel 2D6 en dan lager of gelijk aan je LD)? _________________ For the blood of...... |
|
| Back to top |
|
 |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Wed May 19, 2010 00:53 Post subject: |
|
|
nee. op een 3+ moet de tegenstander een character uitkiezen en vervangen door de greater daemon. Op 1-2 komt hij uit een character van het daemon leger zelf. Komen ruleswise dus geen psychics aan te pas... _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
cyrus +++ MOD +++

|
Posted: Wed May 19, 2010 06:08 Post subject: |
|
|
Dan denk ik niet dat je eens save krijgt... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
ThanQuol

|
Posted: Wed May 19, 2010 11:31 Post subject: |
|
|
Zarc is een baard!
Hij heeft pech zijn character is poef een boze daemon! _________________ Blessed by the Horned Rat |
|
| Back to top |
|
 |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Wed May 19, 2010 11:56 Post subject: |
|
|
zo zarc, hoor je het ook van een ander....  _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
Ebolahond

Joined: 10 Apr 2006 Posts: 1070 Location: Amsterdam (mostly)
|
Posted: Sun May 23, 2010 03:13 Post subject: |
|
|
heel simple.
tenzij er heel specifiek in de regel staat dat het spuugish is. is het niet psychic _________________ To Poppetje or not to Poppetje?
That is the question |
|
| Back to top |
|
 |
Count Notfaroffthough
|
Posted: Sun May 23, 2010 10:20 Post subject: |
|
|
al is het voor een one-off house rule wel grappig idee... als iemand het risico wil lopen dat hij die 1 of 2 gooit en z'n pop in een daemon verandert mag dat van mij...  _________________ Zo. Die grijns krijgen ze d'r bij mij voorlopig niet meer af... |
|
| Back to top |
|
 |
|